دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 210 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 73 |
توضیحات:
ادبیات تحقیق وپیشینه پژوهش عوامل پذیرش وویژگی های بانکداری الکترونیکی
73 صفحه قالب ورد قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی است که مشتریان برای دسترسی به حساب های خود و نقل و انتقال وجه بین حساب ها و یا پرداخت صورت حساب های خود از آن استفاده می کنند. این کانال ها شامل اینترنت ، موبایل ، تلفن ، تلویزیون دیجیتال ، دستگاه های خود پرداز و کارت های بانکی و یا استفاده از خدمات الکترونیکی در داخل شعبات بانک ها می باشد. مفهومی دیگر از بانکداری الکترونیک استفاده از فن آوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و می تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعبه بانک ها شود و می توان آن را استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه ها و مخابرات شبکه ها جهت انتقال منبع (پول) در سیستم بانکداری معرفی نمود. بانکداری الکترونیک در واقع اوج استفاده از تکنولوژی انفورماتیک در جهت حذف دو قید زمان و مکان از خدمات بانکی است. به عبارت دیگر اگر تا دیروز ساعت کار بانک ها ، تعداد و محل استقرار شعب بانک ها ، عوامل اصلی تسهیل گردش پول در جامعه شناخته می شدند ، امروزه با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک هم چون بانکداری خانگی ، مینی بانک ها و ... این عوامل کم کم به دست فراموشی سپرده شده اند. (صادقی، 1389)
این باور که بانکداری الکترونیکی یکباره به وجود آمده است کاملاً اشتباه است. این نوع بانکداری مسیری را طی چند دهه طی کرده است و هنوز راه طولانی برای رسیدن به حد نهایی و تکامل خود در پیش روی دارد. جایی که استفاده از نیروی انسانی و عملیات دستی به حداقل ممکن رسیده و به جای آن سیستم های شبکه ای و رایانه ای گسترده تر و با امنیت بالا کاربرد دارد ، جایی است که بانکداری الکترونیک کامل نمایان می شود. (نصر اصفهانی و همکاران، 1389)
فهرست برخی ازمطالب:
ویژگی های بانکداری الکترونیکی
سرعت
درستی(صحت)
تجربه ( مهارت) مشتری
انواع بانکداری الکترونیک
بانکداری خانگی
بانکداری از راه دور
بانکداری اینترنتی
تلفن بانک
بانکداری از طریق تلویزیون بانکی
و... .
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 174 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 48 |
توضیحات:
ادبیات تحقیق وپیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی وبانکداری موبایلی
48 صفحه قالب ورد قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه های مختلف اقتصادی و بازرگانی، تأثیرات شگرف این پدیده را بیش از پیش نمایان ساخته است. رشد و گسترش روز افزون فناوری اطلاعات، انقلابی را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد سازمانها ایجاد کرده است .ظهور انفجار گونه اینترنت به عنوان یکی از کانالهای اصلی توزیع جهان گستر کالاها، خدمات و حتی مشاغل مدیریتی و حرفهای ( 2001Druker,) از یکسو و افزایش تقاضای دسترسی به اینترنت برای در یافت اطلاعات و خدمات که موجب تحت تأثیر قراردادن روش های کار و زندگی شده است (2001Carrow,). از سویی دیگر موجب بروز پدیده هایی چون کسب و کار الکترونیک ، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک شده است. و تحولات چشمگیری در عرصه بانکداری در جهان به واسطه الکترونیک حاصل شده است خدماتی از قبیل بانکداری اینترنتی، بانکداری موبایلی و... این امر ما را ترغیب می کند که نگاهی دقیقتر به ویژگی های مختلف این صنعت داشته باشیم.
بنابراین شایسته است در بازار رقابت کنونی بانکها هرچه سریعتر برای حفظ مشتریان خویش چاره اندیشی کنند . بانکداری امروز شیوه های نو آورانه ، مشتری مدار مؤثر ، ارائه تکنولوژی های کار آمد و سرویس دهی و خدمات مورد نظر مشتری را طلب می کند که هر بانکی در این امور موفق تر عمل کند در بازار رقابتی نیز موفق به جذب منابع بیشتر و در نتیجه دوام با بقای دائمی و بهره وری بالاتر خواهد شد. و این در حالی است که بانکداری الکترونیک و زیر مجمو عه های آن اثر بخش ترین گزینه فراروی بانکها برای تحقق این اهداف است(دهدشتی، 1388،98). در این فصل به مرور تئوری ها ونظریه ها ی مربوط به متغیرهای تحقیق پرداخته می شود در بخش نخست به بانکداری الکترونیکی وتاریخچه و تعاریف آن ، در بخش دوم بانکداری موبایلی به طور تخصصی بحث خواهد شد و بخش سوم نیزبه مدل و به پیشینه تحقیق پرداخته می شود.
فهرست برخی ازمطالب:
بانکداری الکترونیکی
انواع بانکداری الکترونیکی
خدمات بانکداری الکترونیک
سطوح بانکداری الکترونیکی
زیرساخت های مورد نیاز تکنولوژی بانکداری الکترونیکی
مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی
بانکداری موبایلی
استانداردهای و پروتکل های مورد استفاده در بانکداری موبایلی
خدمات ارائه شده در بانکداری موبایلی
فناوری موبایل
و... .
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 167 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 59 |
توضیحات:
ادبیات تحقیق وسوابق پژوهشی تاریخچه وتعاریف بانکداری الکترونیکی
59صفحه قالب ورد قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمانهای مختلف از طریق دنیای مجازی،بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است.تجارت الکترونیک عمدهترین دستاورد به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات در زمینههای اقتصادی است. بر اثر گسترش این فناوری،حجم تجارت الکترونیک در جهان روز به روز در حال رشد است. یکی از ابزارهای ضروری برای تحقق و گسترش تجارت الکترونیک، وجود سیستم بانکداری الکترونیک است که همگام با سیستمهای جهانی مالی و پولی عمل میکند و فعالیتهای مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل مینماید. آنچه در شرکتهای تولیدی یا خدماتی به طور فزایندهای تمایز رقابتی ایجاد میکند،پشتیبانی و خدمات مشتری است که در محصول و پیرامون آن است، نه فقط کیفیت خود محصول(بیک زاد و مولوی ،1388).
تاریخچه بانکداری در ایران نشان میدهد کشور ما خیلی دیر به عرصه عملیات جدید بانکی گام نهاد. آغاز عملیات بانکداری در ایران به سال 1306 ه. ق به تاسیس بانک شاهنشاهی توسط رویتر باز میگردد.گسترش رقابت همراه با تحولات وسیع در عرصه تجارت، کسبوکار، بانکداری و توسعه مفاهیم جهانی شدن، بسیاری از روشهای سنتی انجام کارها را متحول و دگرگون ساخته و فضای رقابت را در عرصه جهانی حاکم نموده است. در چنین شرایطی تنها سازمانهایی به بقای خود ادامه خواهند داد که از مزیت رقابتی خاصی برخوردار بوده و خود را به پیشرفتهترین فناوریهای اطلاعاتی و فنون اجرایی مجهز سازند تا بتوانند پاسخگوی تغییرات سریع محیطی باشند. سیستم بانکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با پیدایش مفاهیم نوین در بانکداری،شیوه ارائه خدمات به مشتریان در اقصی نقاط جهان دچار تحولات شگرفی شده است.با توجه به شیوههای سنتی موجود در بانکهای کشور و نارسایی این روشها در ارائه خدمات جدید، تهیه زیر ساخت مناسب به صورت اتوماسیون جامع در بانکها در برنامه تحولات بانکی کشور قرار گرفته است. دگرگونیهای جهان به واسطه فناوری اطلاعات، اینترنت و به تبع آن تجارت الکترونیک که به نوبه خود از دستاوردهای فناوری اطلاعات است، تحول ژرف و عمیقی در ارتباطات و فرایند انتقال اطلاعات ایجاد کرده است، بهطوری که در حال حاضر افراد میتوانند بدون حضور فیزیکی در محل کار خود و تنها با استفاده از یک رایانه شخصی و یک مودم،کار خود را در محیط خانه انجام دهند. این عوامل، زمینهای را برای تسهیل انجام امور تجاری و خرید و فروش ایجاد کرده و منجر به افزایش رقابت بین شرکتها شده است. میزان این رقابت به حدی است که اگر شرکتی نسبت به شرکت دیگر مزیت رقابتی کمتری داشته باشد به ناچار باید صحنه را ترک نماید. بانکها نیز به عنوان مؤسساتی که در حوزههای مختلف پولی و مالی فعالیت میکنند از این امر مستثنی نبوده و در انجام امور خود با موانع و تهدیدهای گوناگونی مواجه هستند و برای فائق آمدن بر آنها و دستیابی به فرصتهای بالقوه بازار باید دارای مزیتهای رقابتی باشند و سیستمهای بانکداری الکترونیک زمینهای را برای دستیابی به این مزایا فراهم میآورد .
پژوهشهای محققان امور اقتصادی نشان داده است که بانکها با افزایش مشتریان وفادار و تراز اول خویش و ایجاد رضایت موثر در مشتریان بهطور بیسابقهای به سود خود میافزایند. امروزه اکثر بانکها با محیطی کاملا پویا روبهرو هستند و همه بانکها چه بزرگ و چه کوچک با توجه به تغییرات برقآسا در موقعیتهای رقابتی و شرایط حاکم بر بازار،جذب و حفظ مشتریان تجاری را سرلوحه برنامههای خویش قرار دادهاند. امروزه این حقیقت غیرقابل انکار وجود دارد که کفه ترازو و قدرت بازار به نفع مشتریان سنگینی میکند.
فهرست برخی ازمطالب:
تاریخچه بانکداری الکترونیکی
اتوماسیون پشت باجه
اتوماسیون جلوی باجه
متصل کردن مشتریان به حسابها
یکپارچهسازی سیستمها و مرتبط کردن مشتری با تمامی عملیات بانکی
تعریف مشتری
انواع مشتری و درجهبندی نظری مشتریان
و... .
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 26 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 50 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 74 |
توضیحات:
تحقیق با موضوع بانک اطلاعاتی
74صفحه قالب ورد قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
مقدمه :
امروزه اطلاعات عامل اصلی کسب قدرت است. تسلط واقعی، تسلط اطلاعاتی است. یکی از مهمترین خصوصیات جامعه قدرتمند در اولویت دادن به عنصر اطلاعات است تا جایی که جامعهی حاضر را جامعهی اطلاعاتی مینامند.
با توجه به تحولات دههی گذشته در صنعت انفورماتیک خصوصا در زمینهی نرم افزار استفاده از کامپیوتر در سازمانها و مراکز گوناگون اداری رشد فراوان داشته است و هدف نهایی برای مدیریت یک سازمان در استفاده از کامپیوتر، دستیابی سریع به اطلاعات برای تصمیم گیریهای استراتژیک حفظ و امنیت بالا میباشد.
بنابراین مدیریت اطلاعات نقش اساسی را در کاربرد ایفا میکند. از زمانی که کامپیوتر به عنوان یک ابزار در خدمت مدیران مراکز و سازمانها قرار گرفته است سازماندهی اطلاعات به شکل گوناگون و هر روز کاملتر شده است یکی از این سازماندهی ها استفاده از بانک اطلاعاتی است. استفاده از بانکهای اطلاعاتی به دلیل خواص متعددشان که مهمترین آنها جلوگیری از تکرار اطلاعات، صرفه جویی از فضای مورد استفاده جهت ثبت و به روز رسانی اطلاعات، کنترل و صحت اطلاعات و هزاران خواص دیگر مربوط به بانک اطلاعاتی بر کسی پوشیده نیست.
فهرست برخی ازمطالب:
مقدمه 2
فصل اول : مروری بر بانکهای اطلاعاتی مدیریت دادهها
بانکهای اطلاعاتی PC 3
مروری بر بانکهای اطلاعاتی رابطه ای 3
مدل سلسله مراتبی 5
مدل شبکهای 6
مروری بر محصولات اوراکل 7
سایر محصولات اوراکل 8
مدیریت دادهها 8
فصل دوم : طرح منطقی بانک اطلاعاتی
طرح منطقی بانک اطلاعاتی 11
جامعیت دادهای 12
جامعیت ارجاعی 13
کلید اصلی 13
رابطه 13
دادههای مورد استفاده در اوراکل
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 25 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 93 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
توضیحات:
تحقیق با موضوع View بانک اطلاعاتی
32صفحه قالب ورد قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
فهرست برخی ازمطالب:
مقدمه
جداول مبنا و دیدگاه
معماری سه سطحی
دید ادراکیدید خارجی
دید داخلی
زبان میزبانزبان داده ای فرعی